پرورش و نگهداری گیاه دیفن باخیا + انواع دیفن باخیا
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

 

نام علمی:

Dieffenbachia

تیره:

Araceae

گیاهشناسی

گل دیفن باخیا (dumb cane) با نام علمی Dieffenbachia Amoena بومی مناطق آمریکای استوایی میباشد. این گیاه از خانواده شیپوریان (Araceae) میباشد و بومی کشور برزیل و مناطق آمریکا استوایی میباشد. نام این گیاه از نام فردی به نام جوزف دیفن باخ سرباغبان و باخ گیاه شناس معروف برداشت شده است.

گیاه دیفن باخیا دارای ۳۰ گونه مختلف میباشد و از جمله گیاهان زینتی همیشه سبز و چند ساله است. همچنین گل دیفن باخیا جزو گیاهان آپارتمانی مقاوم بوده و به دلیل نگهداری ساده، به عنوان گیاه آپارتمانی در خانه دیده می شود.

ساقه‌های ساده‌ آن سرتاسر پوشیده از برگ‌های است. دیفن باخیا دارای برگ های غلافی رنگارنگ و خالدار بزرگ، بیضی شکل، نوک تیز، سبز رنگ با نقوش زیبای سفید، کرم و زرد در قسمت میانی برگ است که از دو سمت برگ دیده می شود. این برگ ها سر تا سر ساقه‌های گیاه را پوشانده است. طول برگ تا ۵۰ و عرض آن تا ۲۵ سانتیمتر هم می رسد. برگ‌های این گیاه همزمان با بلند شدن ساقه رشد می‌کنند و به مرور زمان ساقه را لخت می‌کنند. چون در اثر رشد گیاه برگ‌های پایینی میریزند، ساقه لخت شده و به صورت یک میله تک انشعابی تنها میماند.

آیا دیفن باخیا سمی است؟

گیاه دیفن باخیا جزو گیاهان آپارتمانی سمی به شمار می رود و نام فارسی آن یعنی سم برگ به سمی بودن برگ های دیفن باخیا اشاره دارد. دیفن باخیا در کنار زیبایی منحصربفردی که دارد می‌تواند همان قدر نیز خطرناک باشد.  شیره سمی این گیاه حاوی بلورهای کلسیم اگزالات معروف به رافید بوده و در صورت تماس با اعضای بدن باعث تحریک پوست و چنانچه برگ‌هایش خورده شوند باعث مسمومیت و ورم و دیسفاژی و گاه مرگ می‌شوند. پس اگر فرزند کوچک یا حیوانی در خانه دارید، گلدان آپرتمانی دیفن باخیا را از دسترس او خارج کنید و خودتان هم در زمان تیمار، آبیاری و تکثیر با احتیاط رفتار کنید و در موقع برخورد با آن از دستکش استفاده زیرا شیره سمی این گیاه میتواند چشم یک انسان را هم نابینا کند.

انواع دیفن باخیا

1. دیفن کاملیا (Dieffenbachia Camille)

برای خواندن ادامه مطلب پرورش و نگهداری گیاه دیفن باخیا + انواع دیفن باخیا کلیک کنید.





:: برچسب‌ها: دیفن باخیا، کاشت دیفن باخیا،انواع دیفن باخیا، نگهداری از دیفن باخیا ,
:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : یک شنبه 14 شهريور 1400
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی